ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ

«ος αν τα ονόματα ειδή, είσεται και τα πράγματα»
(«αυτός ο οποίος θα γνωρίσει-καταφέρνει να γνωρίζει τα ονόματα-την ορθότητα των ονομάτων-το αληθινό περιεχόμενο των όν-ομάτων, θα γνωρίσει-θα είναι σε θέση να αντιληφθεί-επιγνώσει και τα πράγματα-την αληθινή ρίζα-πηγή αίτιο-σκοπό της φύσεως των πραγμάτων-δηλαδή της αληθινής πραγματικότητος που τα δημιούργησε και τον σκοπό σκοπιμότητα που αυτά υπηρετούν) [πλάτωνος κρατύλος-περί ονομάτων] ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ
Ου πάντα τοις πάσι ρητά.

Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

δεν μπορούν να ειπωθούν όλα σε όλους

Παρασκευή 2 Ιουλίου 2010

Ο Πυθαγόρας μίλησε για την ουράνια αρμονία του σύμπαντος

Ο Πυθαγόρας μίλησε για την ουράνια αρμονία του σύμπαντος και για το πώς αυτή μας έχει δοθεί μέσα από τις κλίμακες και τα μουσικά διαστήματα. Απέδωσε, επισήμως, σε κάθε γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου έναν αριθμό και θεμελίωσε έτσι τους λεξαρίθμους από τους οποίους μπορούσε να διακρίνει τα μελούμενα :
''Και υπήρχε ανάμεσά τους, ένας άνθρωπος με άπειρες γνώσεις, αυθεντία ιδιαίτερα στα κάθε λογής σοφά έργα, που είχε αποκτήσει απροσμέτρητο πνευματικό πλούτο΄ γιατί όποτε επιστράτευε το ΄πνεύμα του σε όλο του το μεγαλείο, έβλεπε εύκολα το κάθετι που υπάρχει σε δέκα ή ακόμα σε είκοσι γενιές''
Έδωσε την Τετρακτύν (1+2+3+4=10) και την μουσική ώς θεραπεία ψυχής.
Για να περιγράψουμε τη ζωή του Πυθαγόρα δε φτάνουν ούτε 100 video. Όσο ο Πυθαγόρας ζούσε, κανείς δεν τον αποκαλούσε με το όνομά του. όλοι τον αποκαλούσαν ''θείον'' και μετά τον θάνατό του ''τον άνδρα εκείνον''.
Στο βιντεάκι αυτό υπάρχουν στοιχεία μόνο από το έργο του Ιαμβλίχου, ''Περί του Πυθαγορικού βίου''.
Ποιός όμως ήταν ο Ιάμβλιχος? Ο Ιάμβλιχος γεννήθηκε γύρω στο 245 μ.Χ (επι Ρωμαιοκρατίας) και απεβίωσε μεταξύ των ετών 324 και 326. Υποστήριξε ένθερμα τον Πυθαγορισμό σε μια εποχή όπου ο Χριστιανισμός έβρισκε συνεχείς αντιπαραθέσεις με την παλαιά θρησκεία. Επηρεάζεται από τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη, ενώ δεν τρέφει μεγάλη συμπάθεια για τον Πλωτίνο, ο οποίος υπήρξε δάσκαλος του Πορφυρίου (διδασκάλος του Ιάμβλίχου).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου